niedziela, 21 grudnia 2008

Diesel 2009

Pierwsze modele Diesel’a (65 i 75) powstały w 2005r. i od razu zdefiniowały termin ‘river runner’. Konstrukcja okazała się tak udana, że wielu zawodowych kajakarzy używa Diesel’i jako creeker’ów i łódek na rzeki z dużą masą wody. Diesel świetnie manewruje, sporo wybacza i ma solidne wyposażenie. W zasadzie jak każdy Wave Sport, jest bardzo wytrzymały i można nim pływać przez lata. Moim zdaniem dodatkowym plusem tej łódki jest płaskie dno. Spotkałem się z określeniem, że Diesel to ‘SUV’ w świecie kajaków:)
Na nadchodzący sezon 2009 firma Wave Sport proponuje nam nowego Diesel’a w trzech rozmiarach 60,70 i 80 galonów. Ma być szybszy i jeszcze bardziej zwrotny. Podniesiono wysokość rufy i dziobu, co ma zapewnić większą stabilność i mniejsze ‘zalewnie’ pokładu na dużych bystrzach. Zwiększono również przestrzeń na kolana, a ‘motylki’ są wzmacniane aluminium.
Bryan Kirk z Team’u Wave Sport testował wersję 70cio galonową na Potomacu.

„Pierwszym manewrem jaki wykonałem było przechylanie łódki na boki, aby sprawdzić jej stabilność. Siedemdziesiątka okazała się bardziej stabilna od mojej starej 75cio galonowej wersji i tak samo stabilna jak mój creeker Habitat 80! Ponadto kajak wchodził nawet do mikro cofek bez najmniejszego wysiłku. Skoczyłem siedmio metrowy wodospad cały czas kontrolując sytuację i bez problemu oddaliłem się od dropu. Nowy, podniesiony pokład świetnie radził sobie z zalewającą go wodą na dużych falach (...)Przeprojektowany Diesel zachowuje się w każdym aspekcie lepiej niż jego poprzednik. Myślę, że to będzie moja nowa łódka ‘na każdą okazję’. Czuję się w nim w 100% pewnie.”




Kajak można kupić w CKS za jedyne 949$

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz